aktuality

28.06. 2017

Ukončení doby udržitelnosti

logo.JPG

Projekt Učitel ONLINE je na úplném konci své doby udržitelnosti. Dne 30. 6. 2017 končí doba udržitelnosti, ale podařilo se dojednat, že webové stránky poběží i nadále a bude tedy možné materiály dále využívat a stahovat. Za spolupráci děkujeme ACTIV Učiteli

Za vedení projektu ještě jednou děkujeme všem, kteří se na celé realizaci projektu nějak podíleli.

Vedení projektu.

Petr Bárta

18.06. 2017

Vyhlašení souteže o nejlepší studentskou práci 2016/2017

soutez17a.JPG

Vyhlásili jsme soutěž o nejlepší studentskou prezentaci školního roku 2016/2017

Soutěží se volném pokračování studentských interaktivních prezentací, kde v letošním roce soutěží výstupy třídy: 6.O. Veškeré prezentace naleznete na PEKCLOUDU a na stránkách školy:


http://websidepbtridy.wz.cz/20162017/6.o/6.o.htm

 

Hlasovat můžete na tomto odkazu ZDE!

 

Uzávěrka hlasování je: pátek 30. 6. 2017

 

Petr B

10.06. 2016

Vyhlašení souteže o nejlepší studentskou práci 2015/2016

obr.JPG

Vyhlašuje soutěž o nejlepší studentskou prezentaci školního roku 2015/2016

Soutěží se volném pokračování studentských interaktivních prezentací, kde v letošním roce soutěží výstupy třídy: 5.OVeškeré prezentace naleznete na PEKCLOUDU a na stránkách školy: http://websidepbtridy.wz.cz/20152016/5o/5.o.htm

Hlasovat můžete na tomto odkazu ZDE!

Uzávěrka hlasování je: neděle 26. 6. 2016

Petr B.

08.10. 2015

Dotazník pro uzavření realizace globálních grantů

Vážená paní, vážený pane, vážený studente či žáku,

dovolujeme si Vás požádat o vyplnění níže uvedených dotazníků, které jsou nutné pro uzavření realizace globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK) ve Středočeském kraji a pro souhrnnou evaluační zprávu. Současně naše oddělení připravuje elektronickou publikaci „Příklady dobré praxe“ globálních grantů OP VK.

Dotazník je k dispozici ve dvou variantách:

  1. Pro pedagogy/lektory zařazené do projektu (dostupný zde: https://goo.gl/6r8RH1 )

  2. Pro žáky/studenty začleněné do projektu (dostupný zde: https://goo.gl/mUwmtm )

Výsledky poslouží k celkovému zhodnocení všech projektů realizovaných v rámci OP VK ve Středočeském kraji. Prováděné šetření je anonymní a výsledky budou využity pouze pro účely výše uvedené Evaluační zprávy.

Děkujeme za spolupráci a pomoc při vyplňování dotazníků.

Vedení projektu

pekarjeucitelonline.cz

svátek má Taťána, 29.3. 2024

Dějepis Dějepis

Autor:
Řadit:
17.10. 10

Americká revoluce

Ročníky:
Sešit je určen k výkladu hlavních příčin a průběhu konfliktu mezi americkými osadami a mateřskou zemí.
20.03. 12

Atentát na Heydricha

Ročníky: ZŠ 9,
Události před atentátem, důsledky a význam tohoto činu.
Autor: Petr Mazánek
22.10. 10

Babylonie - výkladová hodina

Ročníky:
Výklad nového učiva, Chammurapiho zákon - rozbor
06.03. 11

bachuv absolutismus 20022011

Ročníky: SŠ 3.,
Práce je určena pro 3. ročník čtyřletého gymnázia. Smyslem práce je problematika 50. let 19. st. a počátek 60. let 19. st. po Bachově odvolání.
23.11. 11

Baroko

Ročníky: ZŠ 7, SŠ 2.,
Příprava slouží k dalšímu poznání baroka a také k jeho zařazení do doby.
25.10. 10

Baroko jako umělecký sloh

Ročníky:
Základní charakteristika baroka, hlavní tvůrci...
Autor: Ivan Bauer
14.03. 11

Blízký východ I.

Ročníky: ZŠ 9, SŠ 3., SŠ 4.,
pohled na místo zrodu naší civilizace
Autor: Radek Kotlaba
06.12. 11

Blízký východ II.

Ročníky: SŠ 3., SŠ 4.,
od Byzance do konce Osmanské říše
Autor: Radek Kotlaba
06.12. 11

Blízký východ III.

Ročníky: SŠ 3., SŠ 4.,
přehled vývoje regionu ve XX. století
Autor: Radek Kotlaba
13.11. 11

Británie v pravěku

Ročníky: ZŠ 6, SŠ 1.,
Historie Británie od prehistorických dob do odchodu Římanů
06.12. 11

Británie v raném středověku

Ročníky: ZŠ 7, SŠ 2.,
Opakování a výklad dějin Británie a Britských ostrovů od odchodu Římanů do konce 9.st.
15.04. 12

Británie ve středověku

Ročníky: ZŠ 7, SŠ 2.,
Sešit slouží k opakování a k výkladu dějin Anglie v 10.a 11.stol.
12.12. 10

BRONZ

Ročníky: ZŠ 6, ZŠ 7, ZŠ 8, ZŠ 9, SŠ 1., SŠ 2.,
doba bronzová, první zpracování kovů
Autor: Radek Kotlaba
09.11. 11

Češi a Němci v dějinách

Ročníky: ZŠ 9, SŠ 3., SŠ 4.,
od středověké kolonizace po poválečný odsun
Autor: Radek Kotlaba
22.10. 10

Česká politika 19. století - opakování

Ročníky:
Základním smyslem prezentace je česká politika 19. století s ohledem na existenci Čechů v Rakouské monarchii. Práci lze použít jako souhrnné opakování, jako test, jako pracovní list. Práci je možné doplnit časovou přímkou. Práce je určena pro 3. ročník čtyřletého gymnázia.
09.03. 11

ceska politika na konci 19. stoleti 20022011

Ročníky: SŠ 3.,
Práce je určena pro 3. ročník čtyřletého gymnázia. Smyslem práce je česká politika v závěru 19. st. - reakce na dualismus, aktivní a pasivní politika, punktace.
23.11. 11
23.02. 11

Československo mezi válkami (opakování)

Ročníky: ZŠ 9,
Interaktivní opakovací prezentace k meziválečným československým dějinám.
Autor: Petr Mazánek
30.10. 11

Československo po druhé světové válce (rok 1945)

Ročníky: ZŠ 9,
Košický vládní program, odsun Němců, hlavní rysy doby
Autor: Petr Mazánek
30.10. 11

Československo ve fotografii a na mapách (kvíz).

Ročníky: ZŠ 9,
Jak se měnilo Československo v letech 1918-1992, vhodné pro opakovací hodinu.
Autor: Petr Mazánek
21.03. 12

Československý odboj za války

Ročníky: ZŠ 9,
Význam odboje, odbojové činy, válečné bojiště, účast československých vojáků.
Autor: Petr Mazánek
17.11. 11

Český stát v době posledních Přemyslovců

Ročníky: ZŠ 7,
Historie českého státu ve 13. století, doba posledních Přemyslovců
Autor: Ivan Bauer
21.03. 12

Cesta k osvobození Československa

Ročníky: ZŠ 9,
Události spojené s osvobozením. Slovenské národní povstání, demarkační čára, Květnové povstání.
Autor: Petr Mazánek
18.10. 10

Cesta ke konci první republiky.

Ročníky:
Prezentace je zaměřena na poslední tři roky existence republiky. Pozornost je věnována prezidentské volbě, odchodu zakladatele státu, a celkovému zhoršení politické situace ve střední Evropě na konci třicátých let. Určeno pro 4. ročník osmiletého studia.
Autor: Petr Mazánek
14.03. 11

Čína I.

Ročníky: ZŠ 6, ZŠ 7, ZŠ 8, ZŠ 9, SŠ 1., SŠ 2., SŠ 3., SŠ 4.,
Přehled důležitých kapitol dějin Číny od neolitu do mongolského vpádu.
Autor: Radek Kotlaba
02.05. 11

ČÍNA II.

Ročníky: ZŠ 9, SŠ 2., SŠ 3., SŠ 4.,
Přehled důležitých kapitol dějin Číny od mongolského vpádu do konce císařství.
Autor: Radek Kotlaba
18.05. 11

ČÍNA III.

Ročníky: ZŠ 9, SŠ 3., SŠ 4.,
ve 20. století
Autor: Radek Kotlaba
06.12. 11

DENÍK z roku 1968

Ročníky: ZŠ 9, SŠ 3., SŠ 4.,
sovětská okupace ČSSR na stránkách fiktivního deníku
Autor: Radek Kotlaba
24.10. 10

Doba Karla IV.

Ročníky:
Doba Karla IV., jeho současníci, významné skutky
Autor: Ivan Bauer
09.03. 11

Doba románská v Čechách

Ročníky: ZŠ 7, SŠ 2.,
Románské umění jako odraz doby stavitelství, významné památky u nás, orientace v odborné terminologii.
Autor: Ivan Bauer
23.11. 11

Dobývání Ameriky Evropany

Ročníky: ZŠ 8, SŠ 2.,
...
18.10. 10

Druhá republika

Ročníky:
Prezentace především sleduje krizové období našich moderních dějin, důsledky Mnichovské dohody, typické znaky nového státu, jeho brzký konec. Častá je spolupráce s mapovými podklady a dobovým tiskem. Určeno pro 4. ročník osmiletého studia.
Autor: Petr Mazánek
22.10. 10

Ekonomický vzestup USA na konci 19. století

Ročníky:
Základním smyslem prezentace je vzestup USA do pozice světové ekonomické velmoci. Prezentaci je možné doplnit o předem zadaný referát. Práce je určena pro 3. ročník čtyřletého gymnázia.
18.11. 10
17.10. 10

Evropané v Americe

Ročníky:
Je určen k opakování. Zachycuje okolnosti vzniku prvních anglických osad v Severní Americe, setkávání s pův. obyvateli a utváření obchodních spojení s Evropou a Afrikou.
16.03. 11

Evropská a světová společnost v 2. polovině 19. století.

Ročníky: SŠ 3.,
Hodina určená k osvojení si základních poznatků o společnosti 19. století.
06.04. 11

Francie v revoluci

Ročníky: ZŠ 8, SŠ 3.,
Opakování Velké francouzské revoluce mezi lety 1789-1794
28.10. 10

Gotika - architektura

Ročníky:
Gotická architektura v Čechách, základní prvky a názvosloví, typické stavby...
Autor: Ivan Bauer
24.10. 10

Habsburkové 16. až 17. století v Čechách

Ročníky:
Hlavní mezníky vlády prvních Habsburků od nástupu po defenestraci.
Autor: Ivan Bauer
21.03. 12

Historie Československa (AZ-kvíz)

Ročníky: ZŠ 9,
AZ kvíz o československé historii. Všeobecný přehled.
Autor: Petr Mazánek
09.03. 11

Husitské hnutí I.

Ročníky: ZŠ 7, SŠ 2.,
Společenská situace, radikalizace, Jan Žižka a husitské vojenství.
Autor: Ivan Bauer
10.03. 11

Husitské hnutí II.

Ročníky: ZŠ 7, SŠ 2.,
Závěr husitského hnutí, shrnující úkoly, vláda Jiřího z Poděbrad.
Autor: Ivan Bauer
15.04. 12

Husitství 1419 -1437

Ročníky: ZŠ 7, SŠ 2.,
Materiál slouží k prohloubení učiva,upevnění učiva a uvědomění si regionu v této době.
24.10. 10

Jagellonci v Čechách

Ročníky:
Ekonomická osa doby, hospodářství a podnikání v době Jagellonců
Autor: Ivan Bauer
24.11. 11

Jan Amos Komenský

Ročníky: ZŠ 7,
Život a dílo pedagoga Jana Amose Komenského.
Autor: Ivan Bauer
09.03. 11

Japonsko a Čína na přelomu 19. a 20. století

Ročníky: SŠ 3.,
Smyslem práce je přiblížit Japonsko a Čínu na přelomu 19. a 20. století a tzv. probuzení Asie
10.03. 11

Jiří z Poděbrad

Ročníky: ZŠ 7, SŠ 2.,
Jiří z Poděbrad jako zemský správce a český král, jeho vnitřní politika a cesta rytířského poselstva.
Autor: Ivan Bauer
27.11. 10

KDO ZABIL ÖTZIHO?

Ročníky: ZŠ 6, ZŠ 7, ZŠ 8, ZŠ 9, SŠ 1., SŠ 2.,
archeologická detektivka s otevřeným koncem
Autor: Radek Kotlaba
22.11. 10

KELTOVÉ

Ročníky: ZŠ 6, ZŠ 7, ZŠ 8, ZŠ 9, SŠ 1., SŠ 2.,
Evropa a Čechy v době železné
Autor: Radek Kotlaba
31.03. 12

Klasicismus a empír

Ročníky: ZŠ 8,
Přiblížení základní charakteristiky uměleckého slohu
Autor: Ivan Bauer
21.03. 12

Klasicismus v obrazech

Ročníky: ZŠ 8,
Přiblížení uměleckého slohu klasicismu pomocí obrazového materiálu
Autor: Ivan Bauer
27.11. 10

Kultura v Mezopotámii - výklad učiva

Ročníky:
Výklad učiva - kultura v Mezopotámii + obrázky a odvození pojmů
17.11. 11

Lidé, kteří proslavili Československo.

Ročníky: ZŠ 9,
Prezentaci možno využít jako doplňkové téma ke studiu. Vhodné realizovat v počítačové učebně.
Autor: Petr Mazánek
22.10. 10

Mezinárodní politika Rakouské monarchie od pol. 18. st. do poč. 20. století.

Ročníky:
Základním smyslem prezentace je pozice Rakouské monarchie v evropské politice od pol. 18. století do jejího zániku v r. 1918. Práci je možné použít zejména pro shrnutí, opakování, mezinárodní situace v Evropě. Práce je založena na souboru map, karikatur a obrázků, které jsou doprovázeny poznámkami na stránce a které by měly celému opakování napomoci. Práce je určena pro 3. ročník čtyřletého gymnázia.
14.03. 11

Mezinarodni vztahy pred 1. sv. v. 24022011

Ročníky: SŠ 3.,
Smyslem práce je vysvětlit komplikovanost mezinárodní politiky v Evropě před 1. sv. v. a cestu k 1. sv. v.
18.11. 10

Mezopotámie – výklad v hodině

Ročníky:
Výklad nového učiva formou prezentace a odpovědí na otázky
04.12. 11

Národní obrození

Ročníky: ZŠ 8,
Doba 18. a 19. století, některé apekty národního obrození, dobová kulisa, I. a II. generace obrozenců...
Autor: Ivan Bauer
24.10. 10

NEOLIT

Ročníky: ZŠ 6, ZŠ 7, ZŠ 8, ZŠ 9, SŠ 1., SŠ 2.,
první zemědelci a jejich kultura
Autor: Radek Kotlaba
22.10. 10

Občanská válka v USA

Ročníky:
Sešit slouží k výkladu hlavních příčin občanské války a základních momentů vlastního konfliktu.
16.03. 11

Od hřivny po tolar

Ročníky: ZŠ 6, SŠ 2.,
Obsah hodiny je zaměřen na procvičení a shrnutí probraného učiva.
17.10. 10

Od první ústavy k občanské válce

Ročníky:
Sešit navazuje na materiál Evropané v Americe a Americká revoluce. Je určen k výkladu hlavních problémů, které musel nový stát řešit. Sleduje rovněž rozdíly mezi Severem a Jihem, které vedly ke konfliktu.
31.03. 12

Osobnosti ČSR - 2.sv.válka

Ročníky: ZŠ 9, SŠ 4.,
Kvíz by měl sloužit jako připomínka známých i méně známých osob, které se v době 2.sv. války podílely na boji s nacismem.
24.11. 11

Osobnosti českých zemí I

Ročníky: ZŠ 8, ZŠ 9, SŠ 3., SŠ 4.,
Kvíz o významných osobnostech původem z českých zemí, které se proslavily ve 2.pol.19.st
31.03. 12

Osobnosti Mnichovohradišťska

Ročníky: ZŠ 6, ZŠ 7, ZŠ 8, ZŠ 9,
Prezentace seznamuje s významnými osobnostmi našeho regionu.
Autor: Petr Mazánek
24.11. 11

Osobnosti první republiky

Ročníky: ZŠ 9, SŠ 4.,
Sešit ve formě kvízu je připomenutím významných osobností, které se svým podílem zapsaly do dějin ČSR v prvních 20 letech její existence.
17.11. 11

OTROCTVÍ

Ročníky: ZŠ 9, SŠ 1., SŠ 2., SŠ 3.,
přehled historického vývoje tohoto fenoménu
Autor: Radek Kotlaba
04.12. 11

Paleolit

Ročníky: ZŠ 6, SŠ 1.,
Sešit je určen k výkladu, případně zopakování vývoje lidstva v paleolitu se zřetelem na materiální projevy
23.10. 10

PALEOLIT

Ročníky: ZŠ 6, ZŠ 7, ZŠ 8, ZŠ 9, SŠ 1., SŠ 2.,
vývoj lidské společnosti ve starší době kamenné
Autor: Radek Kotlaba
07.12. 11

Památky Mladoboleslavska

Ročníky: ZŠ 5, ZŠ 6, ZŠ 7, SŠ 1.,
přehled vývoje architektury
Autor: Radek Kotlaba
17.11. 11

Parlamentní volby 1946 v Československu.

Ročníky: ZŠ 9,
Politická situace, masovost voleb, volební hesla, výsledky.
Autor: Petr Mazánek
16.03. 11

Počátky husitství

Ročníky: ZŠ 7, SŠ 2.,
Předhusitská společnost, Husovi předchůdci, Jan Hus
Autor: Ivan Bauer
21.03. 12

Pomocné vědy historické

Ročníky: ZŠ 7,
Základní charakteristika pomocných věd historických
Autor: Ivan Bauer
27.03. 11

Představitelé východního bloku

Ročníky: ZŠ 9,
Představení významných politiků východního bloku. Realizováno v programu Activ Inspire.
Autor: Petr Mazánek
14.04. 12

Přírodní vědy a jejich úspěchy

Ročníky: ZŠ 8, SŠ 3.,
Materiál je určen k upevnění n ových poznatků v oblasti přírodních věd.
09.03. 11

Průmyslová revoluce

Ročníky: SŠ 3.,
V této kapitole je uveden přehled nejdůležitějších vynálezů 19. století.
27.03. 11

První českolovenská republika (opakovací kvíz)

Ročníky: ZŠ 9,
Opakovaní o první republice formou kvízu. Realizováno v Activ studiu.
Autor: Petr Mazánek
06.10. 10

První Československá republika (charakteristické znaky) I.

Ročníky:
Základním obsahem prezentace jsou typické rysy První republiky, především pak otázka národnostní a otázka politického systému. Na tuto prezentaci navazuje další (První československá republika-charakteristické znaky II.). Určeno pro čtvrtý ročník nižšího gymnázia.
Autor: Petr Mazánek
06.10. 10

První Československá republika (charakteristické znaky) II.

Ročníky:
Základním obsahem prezentace jsou další typické znaky První republiky, především pak problematika domácího politického života a zahraniční politika. Na tuto prezentaci další (První československá republika-charakteristické znaky III.). Určeno pro čtvrtý ročník nižšího gymnázia.
Autor: Petr Mazánek
06.10. 10

První Československá republika (charakteristické znaky) III.

Ročníky:
Základním obsahem prezentace jsou další typické znaky První republiky, konkrétně její hospodářská situace. Určeno pro čtvrtý ročník nižšího gymnázia.
Autor: Petr Mazánek
24.11. 11

První světová válka

Ročníky: ZŠ 9, SŠ 3.,
...
28.03. 11

Rakousko - uherske vyrovnani 20022011

Ročníky: SŠ 3.,
Práce je určena pro 3. ročník čtyřletého gymnázia. Smyslem práce je boj Čechů za národnostní práva a jejich reakce po vzniku dualismu.
31.03. 12

Řecko I

Ročníky: ZŠ 6, SŠ 1.,
Sešit je určen k výkladu a opakování mínojského období řeckých dějin.
21.03. 12

Řecko II

Ročníky: SŠ 1.,
Prezentace je určena k výkladu a opakování mykénského období řeckých dějin
22.04. 12

Řecko test 1

Ročníky: ZŠ 6,
Jednoduchý test pro Activote
21.10. 10

Rok 1848 v českých zemích

Ročníky:
Základním smyslem prezentace je revoluční hnutí v r. 1848 v českých zemích. Práce je doplněna také kompletním pohledem na rok 1848 v Evropě. Práce předpokládá výklad učitele, několik aktivačních cvičení pro studenty. Práce obsahuje analýzu dokumentu. Práci je možné doplnit o předem zadaný referát.
21.03. 12

Rudolf II.

Ročníky: ZŠ 7,
Život císaře Rudolfa II
Autor: Ivan Bauer
28.03. 11

Rusko na konci středověku

Ročníky: ZŠ 8, SŠ 3.,
Opakování a výklad dějin Moskevského knížectví a počátků ruského impéria
28.03. 11

Rusko na prahu novověku I

Ročníky: ZŠ 8, SŠ 3.,
SEŠIT JE URČEN K VÝKLADU HLAVNÍCH UDÁLOSTÍ RUSKÝCH DĚJIN ZA VLÁDY PETRA I.
14.03. 11

Rusko v 19.st I

Ročníky: ZŠ 8, SŠ 3.,
Sešit k výkladu a opakování ruských dějin1.pol.19.st
28.03. 11

Rusko v 19.st. II

Ročníky: SŠ 3.,
Slouží k výkladu a opakování hlavních událostí Ruska ve 2.pol. 19.st. do roku 1905
22.10. 10

Sjednocení Německa

Ročníky:
Základním smyslem prezentace je vyložit komplikovanost německých dějin, zejména pak příčiny a varianty postupně se rodícího státu. Neméně důležitý je dopad na českou a evropskou politiku konce 19. století a ve 20. století. Práce je určena pro 3. ročník čtyřletého gymnázia.
14.04. 12

Společnost v 19. a na počátku 20. století - nové poznatky a úspěchy

Ročníky: ZŠ 8, SŠ 3.,
Hodina je určena k upevnění a prohloubení učiva o společnosti 19. apočátku 20. stol.
22.11. 10

STAROVĚK - Předpoklady vzniku státu - výklad v hodině

Ročníky:
Žák si má osvojit: význam zemědělství pro vznik státu, rozvrstvení společnosti, proces vzniku písma
28.03. 11

Středověká kolonizace

Ročníky: ZŠ 6, SŠ 2.,
Hodina slouží k upevnění již probraného učiva, které dále prohlubuje.
28.03. 11

Středověká města

Ročníky: ZŠ 6, SŠ 2.,
Prezentace slouží k procvičení probraného učiva.
09.04. 12

Středověká společnost

Ročníky: ZŠ 7, SŠ 2.,
Příprava je určena k upevnění poznatků o společnosti ve středověku.
28.03. 11

Symboly východního bloku

Ročníky: ZŠ 9,
SSSR jako hegemon a jeho satelité, kosmický výzkum, opoziční hnutí, (ne)možnost cestování. Realizováno v Active Inspire.
Autor: Petr Mazánek
17.11. 11

Třicetiletá válka

Ročníky: ZŠ 7,
Charakteristika světového konfliktu 17. století
Autor: Ivan Bauer
04.12. 11

USA ve druhé polovině 19. století

Ročníky: ZŠ 8, SŠ 2.,
...
09.04. 12

Velká francouzská revoluce

Ročníky: ZŠ 8, SŠ 2.,
Materiál je určen k upevnění již probraného učiva.
14.04. 12

Vybrané významné postavy českých dějin

Ročníky: ZŠ 7,
Důležité informace o vybraných historických postavách
Autor: Ivan Bauer
28.03. 11

Východní blok (úvodní seznámení, předpoklady vzniku)

Ročníky: ZŠ 9,
Základní seznámení s problematikou rozdělené Evropy, vymezení, doporučeno realizovat v učebně s přístupem studentů k PC.
Autor: Petr Mazánek
21.03. 12

Z dějin techniky I.

Ročníky: ZŠ 6, ZŠ 7, ZŠ 8, ZŠ 9, SŠ 1., SŠ 2., SŠ 3., SŠ 4.,
historie využití energie
Autor: Radek Kotlaba
31.03. 12

Z dějin techniky II.

Ročníky: ZŠ 6, ZŠ 7, ZŠ 8, ZŠ 9, SŠ 1., SŠ 2., SŠ 3., SŠ 4.,
technologie související se způsoby získávání obživy
Autor: Radek Kotlaba
31.03. 12

Z dějin techniky III.

Ročníky: ZŠ 6, ZŠ 7, ZŠ 8, ZŠ 9, SŠ 1., SŠ 2., SŠ 3., SŠ 4.,
historický přehled prostředků komunikace mezi lidmi
Autor: Radek Kotlaba
21.03. 12

Z dějin techniky IV.

Ročníky: ZŠ 6, ZŠ 7, ZŠ 8, ZŠ 9, SŠ 1., SŠ 2., SŠ 3., SŠ 4.,
vývoj dopravních prostředků
Autor: Radek Kotlaba
21.03. 12

Z dějin techniky V.

Ročníky: ZŠ 6, ZŠ 7, ZŠ 8, ZŠ 9, SŠ 1., SŠ 2., SŠ 3., SŠ 4.,
historie automobilu a automobilismu do počátku XX. století
Autor: Radek Kotlaba
17.10. 10

Zámořské plavby

Ročníky:
Sešit je určen k prezentaci tématu, je doplněn o ukázky dobových dokumentů
17.11. 11

Život v Protektorátu Čechy a Morava.

Ročníky: ZŠ 9,
Základní aspekty života v Protektorátu. Popravy, deportace, dvojjazyčné názvy, přídělový systém, atd.
Autor: Petr Mazánek